Güvenlik

Güvenli İnternet Bankacılığı Kullanımında Güvenlik için
Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
 
  • Güvenli İnternet Bankacılığı için, parolanızı ve şifrenizi Bankamız çalışanları dahil hiç kimseyle paylaşmayın.
     
  • Bankamız sizden hiçbir şekilde finansal (hesap, müşteri veya kredi kartı numarası vb.) veya kişisel (şifre, parola vb.) bilgi isteyen ya da doğrudan İnternet Sitemize veya İnternet Şubesi’ne yönlendiren bağlantılar içeren e-postalar göndermemektedir.
  • Güvenliğiniz için, bu tarz bilgi isteyen e-postalara kesinlikle itibar etmeyin ve böyle bir e-posta aldığınızda lütfen en kısa sürede Şubeniz aracılığıyla Bankamızı haberdar edin.
  • Daha güvenli internet kullanımı için bilgisayarınızı güncel virüs programları ve Anti-Trojan yazılımlarıyla denetim altında tutunuz ve İnternet tarayıcınızın güncel olması sağlayınız.
  • Güvenli İnternet bankacılığı ve İnternet bankacılığında yaşanması muhtemel teknik sıkıntılar için  aşağıdaki konu başlıklarına lütfen göz atınız.
  • A. Tarayıcı (Web Browser) nedir? Ne işe yarar?
  • Tarayıcı (Browser) internet sitelerinin sayfalarını, içeriklerini görmemize, bu sayfalar üzerinde işlem yapmamıza ve sayfalar arasında dolaşmamıza yardımcı olan ücretsiz programlardır. Tarayıcılar farklı markalarda olabilirler. Aşağıda yaygın olarak kullanılan tarayıcı (browser) markaları ve simgelerini görebilirsiniz.

İnternet teknolojileri çok hızlı geliştiği için bu programlarda sürekli gelişmekte ve yenilenmektedir. Tarayıcıların yenilenmiş versiyonlarına sürüm denilmektedir. Tarayıcınız güncel tutmanız sayfalara daha hızlı ulaşmanızı, yeni teknolojileri sorunsuz kullanmanızı sağlayacaktır. Tarayıcınızın güncel sürümünü bilgisayarınıza yükletmek için teknik destek almanızı tavsiye ederiz.
 
 
B. Limasol Türk Kooperatif Bankası İnternet Bankacılığı ve Web Sitelerinde hangi tarayıcı kullanmalıyım?
Limasol Türk Kooperatif Bankası Internet Şube ve web sitelerine girişte güncel sürümleri bulunan aşağıdaki tarayıcı modellerini kullanmanızı tavsiye ederiz. Tarayıcılarınızın güncel sürüm de tutmanız ve güncellemeniz gerekebilir.
  • Internet Explorer 8.0 ve Üstü
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
 
 
C. Limasol Türk Kooperatif Bankası İnternet Bankacılığından faydalanmak için ne tür bir yazılıma ihtiyacım olacaktır?
Limasol Türk Kooperatif Bankası İnternet Bankacılığından faydalanmak için bir tarayıcıya (Browser) ihtiyacınız olacaktır. Bankamızda bilgi akışının güvenliği amacıyla özel bir (256 bit) şifreleme kullanıldığından, bunu destekleyen bir tarayıcı (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome) kullanmanız gereklidir. Kullandığınız tarayıcınızın güncel sürümünü kullanmanızı tavsiye ediyoruz.
 
D. Kullandığım tarayıcının (web browser) Limasol Türk Kooperatif Bankası İnternet Bankacılığı kulanımına uygunluğunu nasıl anlayabilirim?

Kullandığınız tarayıcı (Web Browser) aşağıdaki şartlardan birini sağlamıyorsa;

  • 256-bit şifrelemeyi desteklemiyorsa
  • Güncel güvenlik sertifikalarını bulundurmuyorsa (SSL 3.0, SSL 2.0, TSL 1.0 / 2.0 / 3.0 )
  • JavaScript desteği aktif değil ise

İnternet Şubesi’ne girmeniz mümkün olmayacaktır. Bu yüzden çeşitli tarayıcı (Web Browser) markaları için aşağıdaki adımları takip edip tarayıcınızın yukarıdaki şartları sağlayıp sağlamadığı öğreniniz.

Internet Explorer kullanıyorsanız;

  1. Ana menüde “Araçlar” (Tools) başlığını seçiniz
  2. Açılan pencereden “İnternet Seçenekleri” (Internet Options) başlığını seçiniz.
  3. Ekrana gelen pencerede bulunan “Gelişmiş” (Advanced) sekmesini seçiniz. Pencerenin içinde gelen başlıklardan “Güvenlik” (Security) başlığını görünceye kadar içeriği kaydırınız.
  4. Bu başlığın altında bulunan “SSL 3.0 Kullan” (Use SSL 3.0) ve “TLS 1.0 Kullan” (Use TSL 1.0 ve/veya 1.2 ve/veya 1.3) başlıklarının önündeki seçme kutularını işaretleyerek seçeneği aktif hale getiriniz.

Mozilla Firefox kullanıyorsanız;

  1. Ana menüde “Araçlar” (Tools) başlığını seçiniz
  2. Açılan menü adımlarından “Seçenekler” (Options) başlığını seçiniz.
  3. Ekrana gelen pop-up sayfadaki menüden “Gelişmiş” (Advanced) simgesini seçiniz .
  4. “Şifreleme” (Encryption) sekmesini seçiniz. Bu başlığın altında bulunan “SSL 3.0 Kullan” (Use SSL 3.0) ve “TLS 1.0 Kullan” (Use TSL 1.0 ve/veya 1.2 ve/veya 1.3) başlıklarının önündeki seçme kutularını işaretleyerek seçeneği aktif hale getiriniz.

Google Chrome kullanıyorsanız;

  1. Adres çubuğunun sağında bulunan “ingiliz anahtarı” simgesine tıklayarak ilgili menüyü açınız.
  2. Açılan menü penceresinden”Seçenekler” (Options) başlığını seçiniz.
  3. Açılan pencereden “Gelişmiş Seçenekler” (Advanced Options) sekmesine tıklayınız.
  4. “Pencere içerisinde “Güvenlik” (Security) başlığını bulana kadar içeriği kaydırınız. Bu başlık altında bulunan “SSL 2.0 kullan” (Use SSL 2.0) başlığının önündeki seçme kutusunu işaretleyerek seçeneği aktif hale getiriniz.
 
 
E. Limasol Türk Kooperatif Bankası İnternet Bankacılığına ulaşmaya çalışırken karşıma “Service not available” yazan bir ekran çıkıyor.
İnternet trafiğinin çok yoğun olduğu zamanlarda bağlantı hattımızın ve/veya hattınızın yoğun olması sebebiyle, bazen bu mesajla karşılaşmanız mümkündür. Yapmanız gereken sadece bir süre beklemek ve yeniden İnternet Şubesi’ne girmeyi denemektir.
 
 
F.Limasol Türk Kooperatif Bankası İnternet Bankacılığı sayfasına ulaşıyorum ancak müşteri numaramı, şifrem ve SMS şifremi doğru olarak yazmama rağmen İnternet Bankacılığına giremiyorum? Ne yapmalıyım?
Web sitesine ulaştığınız halde İnternet Şubesi’ne giremiyorsanız: Kullandığınız tarayıcının SSL 3.0 256-bit güvenlik özelliğini destekleyip desteklemediğinden emin olunuz. SSL 3.0 güvenliğini desteklemeyen bir tarayıcı kullanıyorsanız işlem yapmanız mümkün değildir. İnternet Şubesi’ndeki yoğunluk sebebiyle İnternet Şubesi’ne girememiş olabilirsiniz. Bu durumda bir süre bekleyip tekrar giriş yapmayı deneyiniz.
G. Müşteri numaramı ve/veya şifremi unutur veya kaybedersem ne yapmam gerekiyor?
Bireysel ve Kurumsal Müşterimizseniz müşteri numaranızı, şifrenizi ve/veya parolanızı unutmanız veya kaybetmeniz durumunda, 444 LTKB’yi (444 5852) arayarak müşteri temsilcilerimizden de yardım alabilirsiniz. Bu talep üzerine yenilenen parola ve şifreniz imza karşılığı şubenize gönderilecektir. Şifre veya parola talebinizi şubenize de iletebilirsiniz.
 
 
H. Limasol Türk Kooperatif Bankası İnternet Bankacılığına girmeye çalışırken hata mesajı alırsam ne yapmam gerekir?
İnternet Şubesi’ne girerken çeşitli hata mesajları alıyor olabilirsiniz. İnternet Şubesi’ne girmeye çalışırken alınan hata mesajları çoğunlukla tarayıcıdan kaynaklanan sorunlarla ilgilidir. Bu sebeple ilk olarak yapmanız gereken tarayıcınızın uygunluğunu kontrol etmektir. Tarayıcıya ilişkin herhangi bir sorun yoksa aldığınız mesajı, 444 LTKB’yi (444 5852) arayarak müşteri danışmanlarına iletiniz.
 
 
I. Bilgisayarım Limasol Türk Kooperatif Bankası İnternet Bankacılığına girerken kullandığım şifreyi saklıyor ve login olurken otomatik olarak yazıyor. Bu özelliği güvenliğim nedeniyle kullanmak istemiyorum, ne yapmalıyım?

Tarayıcılarda site ilk kullanıldığında, şifre/parola hatırlaması istenilip istenilmediği sorgulanmakta, buna evet cevabı verilirse, sonraki kullanımlarda kullanıcı kodu girildiğinde şifre/parola otomatik olarak ekranda görüntülenmektedir. Bu durum tamamen tarayıcı (browser) ile ilgilidir. Bunu engellemek için bu seçenek, daha önceden hatırlanması yönünde tanımlandıysa tarayıcının seçeneklerinden bunun kaldırılması ve o ana kadar kaydedilmiş tüm şifre/parolaların temizlenmesini sağlamak gerekmektedir. Bu özellik;Internet Explorer kullanıyorsanız;

  1. “Araçlar” (Tools) menüsünü seçiniz.
  2. “İnternet Seçenekleri” (Internet Options) başlığını tıklayınız.
  3. “İçerik” (Content) sekmesi altından “Otomatik Tamamlama” (AutoComplete) başlığını altında “Ayarlar” (Settings) başlığını seçiniz.
  4. “Otomatik tamamlamayı kullan” (Use AutoComplete for) çerçevesinde bulunan “Formlardaki kullanıcı isimleri ve parolalar” (User names and passwords on forms) seçme kutusuna tıklayıp seçili olma durumunu iptal ediniz.
  5. Daha önceden kaydedilmiş parolalarınız silmek için “Parolaları Temizle” (Delete AutoComplete history) butonuna basınız.
  6. Açılan pencerede “Şifreler” (Passwords) başlığı önündeki seçme kutusunun işaretleyerek aktif hale getiriniz.
  7. “Sil” (Delete) butonuna basarak işleminizi tamamlayınız.

Mozilla Firefox kullanıyorsanız;

  1. “Araçlar” (Tools) menüsünü seçiniz.
  2. “Seçenekler” (Options) başlığını tıklayınız.
  3. Açılan Pop-Up menüde “Güvenlik” (Security) başlığını seçiniz.
  4. “Parolalar” (Passwords) çerçevesi içinde bulunan “Site parolalarını hatırla” (Remember passwords for sites) başlığının önündeki seçme kutusuna tıklayıp seçili olma durumunu iptal ediniz.
  5. Daha önce kaydedilmiş parolaları silmek için “Kayıtlı Parolalar” (Saved Passwords) butonuna tıklayınız.
  6. Gelen ekrandaki daha önce kaydedilmiş parolalarınızı tek tek seçerek “Kaldır” (Delete) tuşuna basarak silebilirsiniz.
  7. Hepsini birden silmek içinse “Tümünü Kaldır” (Delete All) tuşunu kullanabilirsiniz.

Google Chrome kullanıyorsanız;

  1. Adres çubuğunun sağında bulunan “ingiliz anahtarı” simgesine tıklayınız.
  2. Açılan menü penceresinde de “Seçenekler” (Options) başlığına tıklayınız.
  3. Açılan pencerede “Kişisel Öğeler” sekmesini seçiniz.
  4. Bu sekmeye ait içerik başlıklarından “Şifreler” (Passwords) bölümüne ait alan içerisinde “Şifreleri hiçbir zaman kaydetme” (Never save passwords) başlığını seçiniz.
  5. Kayıtlı şifrelerinizi silmek istiyorsanız, aynı başlık altındaki “Kayıtlı şifreleri göster” (Show passwords) butonuna basınız.
  6. Açılan ekrandan şifrelerinizi teker teker ya da topluca silebilirsiniz.

Safari kullanıyorsanız;

  1. Ana menüden “Safari” başlığı seçiniz. (PC kullanıcısıysanız “Düzen” (Edit) başlığını seçiniz).
  2. Açılan menüden “Seçenekler” (Preferences) başlığına tıklayınız.
  3. Açılan menü penceresinde “Otomatik Tamamla” (AutoFill) sekmesini seçiniz.
  4. Bu sekme altındaki içerik başlıklarından “Kullanıcı adı ve şifreler” (Usernames and passwords) seçeneğini iptal ediniz.
  5. Daha önce kaydedilmiş şifrelerinizi silmek istiyorsanız, aynı seçeneğin karşısındaki “Düzenle” (Edit) butonuna basarak gelen ekrandaki şifreleri tek seçerek ya da topluca silebilirsiniz.
 
 
J. Limasol Türk Kooperatif Bankası web sayfalarına güvenli bir şekilde nasıl ulaşabilirim?

İnternete bağlanırken aşağıdaki konulara dikkat etmenizi tavsiye ederiz. Limasolbank’ın web sitesine her zaman tarayıcınızın adres çubuğuna www.limasolbank.com.tr adresini yazarak ulaşın. Aynı şekilde önceden tarayıcınızın hafızasına “Favorites/Bookmarks” kaydettiğiniz İnternet adresimizi seçerek de Limasol Türk Kooperatif Bankası web sitesine ulaşabilirsiniz.

Bankamızın kurumsal siteleri dışında başka bir sitede yer alan linkleri kullanarak Limasol Türk Kooperatif Bankası web sitesine ulaşmanızı tavsiye etmiyoruz.

İnternet Şubesi’ne giriş ikonuna bastıktan sonra açılan ve müşteri numarası ve şifre soran sayfanın bulunduğu tarayıcı pencerenizin alt tarafında beliren anahtar veya kilit ikonu bulunur. Bu ikona tıkladığınızda sitenin güvenlik sertifikası ile ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

 
 
K. Önceden Limasol Türk Kooperatif Bankası İnternet bankacılığı sayfasına ulaşmakta herhangi bir problem yaşamıyordum. Bugün birkaç defa denememe rağmen başaramadım. Ne yapmalıyım?

Daha önceki site ziyaretlerinden dolayı bilgisayarınıza kaydedilmiş olan geçici dosyaları hafızadan silmeniz gerekebilir. Bunun için;Internet Explorer kullanıyorsanız;

  1. “Araçlar” (Tools) menüsü seçiniz.
  2. Açılan alt menü adımlarından “İnternet Seçenekleri” (Internet Options) adlı başlığını seçiniz.
  3. “Genel” (General) sekmesini seçiniz.
  4. “Tarayıcı Geçmişi” (Browsing History) başlığı altındaki “Çıkışta tarayıcı geçmişini sil” (Delete browsing history on exit) seçeneğini işaretleyiniz.
  5. “Tamam” (OK) butonunu tıklayınız.

Mozilla Firefox kullanıyorsanız;

  1. “Araçlar” (Tools) ana menü başlığını seçiniz.
  2. Açılan pencerede “Seçenekler” (Options) adlı alt menü başlığını seçiniz.
  3. Açılan Pop-up ekranda “Gizlilik” (Privacy) sekmesini seçiniz.
  4. “Geçmiş başlığı altında bulunan “Firefox kapatılınca geçmişi sil” (Delete history on exit Firefox) başlığının önündeki seçme kutusunu işaretleyerek aktif hale getiriniz.
  5. “Tamam” (OK) tuşuna basınız, Firefox’u kapatarak yeniden yeniden başlatınız.

Google Chrome kullanıyorsanız;

  1. Menü çubuğun en sağında bulunan “anahtar” simgesine tıklayın.
  2. Açılan menü penceresinden “Seçenekler” (Options) başlığını seçiniz.
  3. Ekrana gelen pencerede “Gelişmiş Seçenekler” (Under the Hood) sekmesini seçiniz.
  4. Seçilen sekme altında bulunan “Taracıyı bilgilerini temizle” (Clear browsing data…) butonuna tıklayınız.
  5. Görünen seçenekler içinden “Önbelleği boşalt” (Empty the cache) başlığını seçili bırakınız.
  6. “Tarayıcı bilgisini temizle” (Clear browsing data) butonuna basarak temizleme işlemini gerçekleştiriniz.

Safari kullanıyorsanız;

  1. Ana menüde “Safari” başlığını seçiniz. (PC kullanıcısıysanız “Düzen” (Edit) başlığını seçiniz.)
  2. Açılan pencerede “Önbelleği boşalt” (Empty cache) başlığını seçiniz.
  3. Ekrana gelen onay penceresinde “Boşalt” (Empty) butonunu seçerek işleminizi tamamlayınız.

Tüm bu işlemlerden sonra tarayıcınızı (browser) kapatınız ve tekrar açınız.

JavaScript Error Mesajı alıyor ve işlem yapamıyorsanız, tarayıcınızın JavaScript ayarlarını kontrol etmeniz gerekmektedir. Bunun için;Internet Explorer kullanıyorsanız;

  1. Tarayıcınızın menü barında bulunan “Araçlar” (Tools) başlığını seçiniz.
  2. “İnternet Seçenekleri” (Internet Options) adımını seçiniz.
  3. Açılan pencereden “Güvenlik” (Security) sekmesini seçiniz.
  4. “Alan” (Zone) başlıklarından “İnternet” (Internet) ikonunu seçiniz.
  5. “Özel Düzey” “Custom Level…” butonuna tıklayınız.
  6. Açılan pencerede “Komut Dizisi Yazma” (Scripting) başlığını bulunuz.
  7. Sırasıyla bu başlık altında bulunan;
    • “Aktif Komut Dizileri” (Active Scripting)
    • “Komut Dizisi ile Yapıştırma İşlemine İzin Ver” (Allow Paste Operations via Script)
    • Java Uygulamaları için Komut Dizisi Yazılması” (Scriting of Java Operations) adımlarında “Etkinleştir” (Enable) seçeneğini işaretleyiniz.
  8. “Tamam” (OK) tuşlarına basarak tüm pencereleri kapatınız ve sayfanızı tazeleyiniz.

Mozilla Firefox kullanıyorsanız;

  1. Menü barından “Araçlar” (Tools) başlığını seçiniz.
  2. “Seçenekler” (Options) adımını seçiniz.
  3. Açılan pencereden “İçerik” (Content) ikonunu seçiniz.
  4. Görünen seçeneklerden;
    • “Resimleri göster” (Show images)
    • “JavaScript’i etkinleştir” (Enable JavaScript)
    • “Java’yı etkinleştir” (Enable Java) başlıklarının önlerindeki seçme kutularını işaretleyerek seçenekleri aktif hale getiriniz.

Google Chrome kullanıyorsanız;

  1. Tarayıcı araç çubuğundaki Chrome menü simgesini Chrome menüyü tıklayın.
  2. Ayarlar’ı (settings) seçin.
  3. “Ayarlar” sayfasında, Gelişmiş ayarları göster (Show advanced settings)… bağlantısını tıklayın.
  4. “Gizlilik (Privacy) bölümünde” İçerik ayarları (Content settings)…’nı tıklayın.
  5. “JavaScript” bölümünde, Tüm sitelerin JavaScript çalıştırmasına izin ver (önerilen) seçeneğini işaretleyin.
  6. Bitti’yi (Finish) tıklayın.

Safari kullanıyorsanız;

  1. Ana menüden “Düzen” (Edit) başlığını seçiniz. (Eğer Macintosh kullanıcısıysanız aynı içeriğe ulaşmak için ana menüden “Düzen” (Edit) başlığı yerine “Safari” menü başlığını seçiniz.)
  2. Açılan menü adımlarından “Seçenekler” (Preferences) başlığına tıklayınız.
  3. Açılan pencerede “Güvenlik” (Security) sekmesini seçiniz. Bu başlığa ait seçeneklerden “JavaScript’i etkinleştir” (Enable JavaScript) başlığının önündeki seçme kutusunu işaretleyerek seçeneği aktif hale getiriniz.